Sunday, October 24, 2010

BUAT SENDIRI SAHAJA

Assallamu'alaikum,
Kepada semua yang sudi singgah di -blog saya ini,terima kasih banyak2 lah. Saya terasa terpanggil untuk membuat sesuatu diusia yang agak senior ini. Lebih2 lagi memandangkan ada rezeki masa yang dikurniakan tuhan agar dapat memberi manfa'at kepada semua. Ketika ini, cara hidup atau 'lifestyle' generasi muda malah yang berumur semakin mencabar, hampir semua keperluan baik dari segi kos sara hidup,perkhidmatan dan sebagainya memerlukan perbelanjaan atau perkhidmatan yang diberi memerlukan upah. Upah yang kadang kala luar kemampuan malah ada yang tak masuk akal harganya.
Saya mengambil inisiatif ini agar dapat kita bersama, mengunakan kaedah atau cara apabila berlaku sesuatu dirumah atau ditempat kerja tak perlulah kita memanggil orang lain untuk membaiki, mengganti atau membuatnya. Buat sendiri sahaja. Jadi jimat wang dan kurang kos meyelenggara.
Jadi saya namakan blog saya ini  "e'camno"  atau e' macam mana?
Saya akan cuba sedaya upaya dari pengalaman dan ilmu yang sedikit juga dengan petua2 yang ada dalam mengisi ruang blog yang saya rasa rugi jika tidak dimanfa'atkan.

No comments:

Post a Comment